24 Nisan 2014 Perşembe

Tüketici Satın Alma Karar Verme Süreci


                                                Şekil : Alıcı Karar Verme Süreci 

İhtiyaçların fark edilmesi aşamasında müşteri bir sorun ya da gereksinimin farkına varır. Pazarlama programları, içsel ya da dışsal bir saik (güdü) nedeniyle müşterinin ihtiyaç duyabileceği bilgileri içerebilir. 
Hedef pazarların nasıl, nereden ve kimden bilgi edineceği önem arz etmektedir.
Tüketici alternatif değerlendirmesi aşamasında aralarından seçim yapabileceği çeşitli seçenek ve markaları değerlendirir. 
Burada en önemli olan nokta, hangi seçeneklerin (rakiplerin) değerlendirmeye alındığıdır. Bu esnada pazarlamacı, müşterinin oltanın ucundaki balık gibi markayla çekilmesi gerektiğini bilir. Ve sonuç olarak/nihayet, başarılı bir alımdan duyulan memnuniyet ya da memnuniyetsizliğin müşterinin bağlılığını, ürünle ilgili yorumlarını ve dolayısıyla gelecek satışları etkileyeceğini bilir. 


Philip Kotler & Nancy Lee - Kamu Sektöründe Pazarlama - MediaCat - 2007

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder