23 Nisan 2014 Çarşamba

REKREASYON AKTİVİTELERİ

    Rekreasyon aktiviteleri ; genel olarak aktivitenin gerçekleştirildiği mekana, aktivitenin içeriğine ve katılımcı sayısına göre sınıflandırılmaktadır.
         
         1. Mekana göre :
                  a. Kapalı alan rekreasyon aktiviteleri
                  b. Açık alan rekreasyon aktiviteleri (Outdoor)
         2. İçeriğine göre :
                  a. Macera aktiviteleri
                  b. Sanatsal ve kültürel
                  c. Teröpatik rekreasyon aktiviteleri
                  d. Kampus rekreasyon aktiviteleri
                  e.  Eğitsel rekreasyon aktiviteleri
         3. Katılımcı sayısına göre :
                  a. Bireysel rekreasyon aktiviteleri
                  b. Grup rekreasyon aktiviteleri

         Açık alan rekreasyon türleri :
         1. Kaynak merkezli: Doğa çalışmaları, kamp yapmak, yürüyüş, dağ bisikleti, kaya tırmanışı, balık tutmak ve avcılık.
         2. Aracı merkezli: Su kayağı, yelken, piknik yapma, yüzme, bisiklete binme.
         3. Kullanıcı merkezli: Çeşitli spor aktiviteleri, bir parkta tiyatro ya da müzik konseri seyretmek.

         Açık alan rekreasyonunda 2 temel unsur dikkate alınır :
         1. Doğal çevre, özellikle vahşi doğa açık alan rekreasyon deneyiminin en önemli odağıdır.
            2. Etkileşim ya da değer artışını kapsayan, doğal çevre ve katılımcı arasındaki ilişki ve etkileşimdir.

         Kapalı alan rekreasyon türleri :
-       Çocuk, gençlik, işletme, spor, özel ilgi ve sosyal kulüpler gibi kulüp ve derneklerdeki kapalı mekan etkinlikleri
-       Kapalı alanlardaki sergi, defile vb. Etkinlikler
-       Kongre, kutlama vb. Toplantılar, kurslar
-       Kapalı tesislerdeki sportif etkinlikler, sağlıklı yaşam etkinlikleri
-       Kapalı alanlardaki kağıt oyunları, tavla, satranç vb.
-       Ev içinde yapılan etkinlikler

         Macera amaçlı rekreasyın aktiviteleri : Kayak, rafting, kaya tırmanışı, dağcılık, mağaracılık ve dağ bisikleti.
         Sanatsal ve kültürel rekreasyon aktiviteleri : El sanatları, dans, drama, edebi aktiviteler ve müzik aktiviteleri.

         Terapatik rekreasyonda temel açmaç; engelli ve sağlık sorunları olan bireylerin yaşam kalitelerini artırmak, zihinsel, fiziksel ve sosyan-l gelişimlerini saplamaktır.
         Terapatik rekreasyonun temel özellikleri :
-       Bireyin yaşam kalitesini arttırır
-       Fiziki sağlık gelişiminde önemli düzeyde pozitif etki sağlar
-       Ruh sağlığı açısından moral, motivasyon ve özgüven kazandırır
-       Yapılacak uygulamalı aktivitelerle zihinsel gelişimi sağlar
-       İleride oluşabilecek ruhsal ve fiziksel gerilemeyi önler/azaltır
-       Bireyi sosyalleştirir, hayal gücünü (yaratıcılık) geliştirir
-       Bireyin kişisel beceri ve yeteneğini geliştirir
-       Kişisel başarı ve verimin artışında pozitif etki sağlar
-       Sosyalleşme, dayanışma ve bütünleşmeyi sağlar
-       Yetenek seçiminde en etkiili doğal yöntemdir
-       Verilen özel eğitim ile sosyal yaşam arasında köprüdür
-       Rehabilitasyon sürecini hızlandırır ve etkili kılar
-       Drama, oyun, spor ve organizasyonlar verilen rehabilitasyon eğitiminin ilk uygulama alanları ve sosyal yaşamın ilk adımıdır
-       Ailenin (refakatçinin) moral ve motivasyonuna dolaylı yoldan katkı sağlar.

         Terapatik rekreasyonda en yaygın kullanılan aktiviteler :
-       Oyunlar
-       Egzersizler
-       Partiler
-       Müzik
-       Spor
-       Sanat ve el sanatları aktiviteleri
-       Toplumla bütünleşme aktiviteleri
-       Problem çözme aktiviteleri
-       Günlük yaşam aktiviteleri

         Rekreasyonel spor aktiviteleri ; yürüyüş, yüzme, balık tutma, futbol, kamp yapmai basketbol, golf, tenis, kayak, rafting vb.

         Pasif katılımcılar; boş zamanları süresince rekreasyonel spor aktivitelerinin seyircileridir.

         Kampüs rekreasyonunun temel amaçları :
-       Öğrencilerin, akademik/idari personelin ve hatta yerel halkın fiziki, sosyal ve mental ihtiyaçlarını karşılamak
-       Katılımcıların olumlu kişisel imaj geliştirebilmelerini ve güçlü sosyal ilişkiler kurmalarını sağlamak, fiziksel ve mental sağlıklarını desteklemek
-       Aktivitelere katılımı teşvik ederek akademik programlar dışında üniversite deneyimlerini zenginleştirmek ve liderlik yetenekleri kazandırmak.

Eğitsel rekreasyon aktiviteleri bireylerin boş zamanları süresince yeni bilgiler öğrenmek ve yeni beceriler kazanmak amacıyla katıldıkları çeşitli eğitsel kurs aktiviteleri, seminer etkinlikleri gibi aktiviteleri içerir.


5 yorum: